
A híd a maga kategóriájában (három-nyílásu, kőpilléres merevítő-tartós függőhíd) a világ láncokra függesztett legnagyobb és mindmáig az egyik legszebb hídja. A hídépítés előkészülete a megvalósításig "a legnagyobb magyar" gróf Széchenyi István munkásságának köszönhető.
A híd terveit William T. Clark hídtervező készítette. Építésvezetőnek pedig Adam Clark fiatal skót mérnököt kérték fel. Később róla nevezték el a Lánchíd budai hídfőjén a teret (Clark Ádám tér) melyet az Alagút köt össze a Krisztina várossal.
A híd terveit William T. Clark hídtervező készítette. Építésvezetőnek pedig Adam Clark fiatal skót mérnököt kérték fel. Később róla nevezték el a Lánchíd budai hídfőjén a teret (Clark Ádám tér) melyet az Alagút köt össze a Krisztina várossal.


Anekdota szól az Alagútról, például ha esik az eső a Lánchídat betolják az Alagútba. Érdekesség képpen az Alagút hossza (350 m) csaknem megegyezik a Lánchíd hosszával. (teljes hossza 380 m) Egy anekdota pedig a hídfőket diszítő oroszlánokról szól. (Marschalkó János szobrász alkotása) mégpedig az, hogy az oroszlánoknak nincs nyelvük.

video
Jelenleg a 200 Forint forgalmi érme hátlapján is a Lánchíd látható.

A Clark Ádám térről a Várhegyre a Budavári Siklóval is fel lehet jutni.

A második világháborúban súlyosan megrongálódott, hosszú évtizedek után 1986-ban indították újra.
Profi!
VálaszTörlésMilyen kàr, hogy sok helyesiràsi hiba van a szövegben.
VálaszTörlésÈdes anyanyelvünk.......