2011. február 9., szerda

Tél a Földközi tenger partján

Vagy 20 évvel ezelőtt Észak Afrikában eltöltöttem egy téli hónapot. Akkor csodálkoztam először azon, hogy mennyire más is lehet máshol egy téli hónap időjárása, mint Budapesten. Csodáltam a hibiszkuszokat, pálmafákat. Addig a telek nekem a hideget, havat, a sí szabadságokat, magas hegyeket jelentették. Nehezen is tudtam máshogy elképzelni a téli hónapokat. Ott akkor Afrikában a repülőtér épületéből kilépve, lenyűgöző látvány volt a pálmafákkal szegélyezett út, és mindehhez a valószerütlenül meleg, 20 C fok. Akkor is november volt.



Emlékeimre hagyatkozva erre számítottam, ezt vártam, amikor a Malaga-i repülőtérre megérkeztem. Ehhez képest olyan eső és vihar volt, ami engem a magyarországi nyári nagy jeges esős viharokra emlékeztetett.
A következő napokon volt is eső, dörgés, villámlás, viharos szél, köd, szivárvány.








Kép CMA de la Junta de Andalucia
Andalúzia tengerparti sávja (Földközi-tenger) narancssárga színnel ábrázolva mediterrán szubtrópusi éghajlatot jelent.
A tél enyhe, de elég nagy a hőmérséklet ingadozása. Reggel és este kb. 4 fok C volt, azokon a napokon amikor napsütés volt, elérte a hőmérséklet a déli órákban a 25-27 fok C is.
Általában 2-3 nap napsütéses volt, egy borús, kevés napsütéssel, sok felhővel és széllel, majd viharos, esős ködös napok következtek.


A tél a december január, februárra korlátozódik. Ennek ellenére a Costa del Sol télen is a túristák kedvence.



Novembertől márciusig ide járnak a golf szerelmesei, különösen a Skandináv országok polgárai töltik a téli hónapokat a "Costán"mint otthon.
Nagyon sok ingatlan épült golfpálya közelében, vagy éppen a golfpályára építve. Ez kényelmes lehetőség a golfozásra, hiszen sok esetben kedvezményes golf-klubtagsággal is jár az ingatlanok mellé.


Spanyolország legmagasabb hegycsúcsa Andalúziában van. a Sierra Nevada hegységben a Mulhacen ( 3478 m ) Síelésre a Sierra Nevada, tökéletes helynek bizonyul.

video




A négy évszak közül a tavasz az egyetlen most már amit nem töltöttem együtt a családommal.
Most megtapasztaltam a telet. Változékony időjárással, a nagy hőmérséklet különbséggel, a lombhullató fák csupaszságával és a pihenést a napsütötte teraszon a tenger látványával, egy ujjatlan polóban, sétálva a tengerparton.























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése