2012. július 27., péntek

El Toro de Osborne

A Nike, az Apple Macintosh a McDonald és sok más brand logója ismertté teszi a terméket, vagy szolgáltatást, azt azonban kevesen tudják, hogy az Osborne bika mint reklám, túllépett eredeti célján, és egy nemzet ikonjává vált.

Az idáig vezető út azonban nem volt könnyű.
Az Osborne céget El Puerto de Santa Maria városban, alapították 1772-ben és immáron a hatodik generáción keresztül gyártják a borokat, párlatokat, a legkiválóbb minőséget garantálva.
Néhány termék:
Osborne Solera, Osborne Malpica, Montecillo Rioja, Vinos D. O. de Rueda, Osborne Tierra de Cádiz, Osborne Brandis de Jerez Anis del Mono







Az Osborne-bika prototípusa 1957-ben az Azor reklámügynökség közreműködésével készült, egy egyszerű vázlat alapján, egy grafika egy kockás papíron, egy bika sziluettjével. (Manolo Prieto) A cég a mai napig őrzi ezt a vázlatot. Kezdetben egy Brandy reklámnak szánták. El Toro jelképezte a büszkeséget, méltóságot, képvselte a hagyományt, a nemességet és az erőt.

Az első bikákat  1957 novemberében kezdték kihelyezni a spanyolországi utak mellé. Kezdetben 16 darab volt, de ez a szám évről-évre emelkedett, és szerves részévé váltak az Osborne cégcsoportnak (Osborne Sherry és Brandy)
1961-ben készült bika alakját falemezről fémlemezre cserélték, mely kevésbé volt kitéve az időjárás viszontagságának és 7 méterre növelték a méretét.

1962-ben egy közúti szabályzat előírta, hogy 125 m-en belül nem lehet reklám az utak mellett. Osborn evvel egyetértett, növelte a méretet, 7 méterről 14 méterre.
Születése óta a Toro természetes ikonja lett a spanyol tájnak, szimbóluma a nemességnek és az erőnek.
1988 és 1997 között, új közúti szabály fenyegette a "reklámhordozót" jelentős figyelmet keltve a médiában. A közélet különböző területéről neves művészek, politikusok, újságírók, álltak ki az Osborne-bika védelmében.
Követelték, a spanyol állampolgárokat képviselve, hogy a El Toro de Osborne továbbra is a spanyol táj része lehessen.
A Spanyol Legfelsőbb Bíróság kulturális művészeti örökséggé nyilvánította.
Ma több mint 90 büszke Osborne-bika van, ebből 21 az Andaluz történelmi örökség része.


Az Osborne-bika a vállalati csoport (Osborne) védjegye lett. Kétségtelenül az ország egyik legismertebb márkáját reklámozza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése