2010. december 29., szerda

Karácsony Spanyolországban




A családomnak és nekem is ez az első karácsonyunk Spanyolországban, így érthető, hogy nem tudtunk csak az ismerősöktől hallottakra hagyatkozni az itteni szokások tekintetében.

Ezért otthonról hoztam az adventi koszorúhoz az alapokat, melyet itt készítettünk el.

November végén már elkezdődik a karácsonyra való készülődés a külsőségekben. A díszítés az épületeken, áruházakban, utcákon, tereken jelzi a karácsony érkezését.

Ha karácsonyfa nincs is mindenhol, de Betlehem, mint fő motívum megtalálható.

A településeken az önkormányzatok karácsonyi vásárokat rendeznek, többnyire szabadtéren de van úgy hogy egyművelődési központban. A vásárok sok esetben karitatív célokat is megvalósítanak.

Az idén itt (de ez jellemzőnek is mondható) a nappali hőmérséklet 20 fok Celsius körül volt. Mindenképpen szokatlan az otthon töltött karácsony előtti időjáráshoz képest.

Most hallottam először a világhírű spanyol karácsonyi lottó (El Gordo) húzásról, mely egyedülálló a világon, óriási nemzeti eseménynek számít.

A lottóhúzás napjával kezdődik meg a karácsonyi ünnepségsorozat.

Van, aki az angolszász hagyományokhoz hasonlóan ünnepel. December elsején feldíszíti a fát, és a Papa Noel/Santa Claus hozza az ajándékokat a kéményen vagy az erkélyen keresztül december 24.-én.

Van, akinek a napkeleti bölcsek, három királyok (Los Reyes Magos) hozzák az ajándékot jan. 6.-án.

A családok december 24.-én karácsonyfát állítanak. Valamelyik családtagnál összegyűlnek, és együtt fogyasztják el az ünnepi vacsorát. Tapas (előétel) kezdik, főétel, desszert, kávé. A vacsorához a nagyon jó minőségű spanyol borokat isszák. A menü régióként változik, a tengerparti részeken főleg tengeri halakból, a tenger gyümölcseiből áll össze az ételsor. A desszert tipikusan arab jellegű nagyon édes, marcipános, mézes, mandulás édességek.

Az üzletekben is kaphatóak, de csak karácsonyi időszakban ezek az édességek.

A karácsonynapi ebéd december 25.-én a legnagyobb esemény a család számára.

A mi családunknak is sikerült vásárolni egy normand fenyőt az Agrojardin-ban. Nálunk az Oázis kertészeti üzletlánc árusító helyei hasonlóak ehhez az üzlethez.

Így 24.-én reggel a feldiszített karácsonyfa várta a család legkisebb tagját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése